Marcialonga 25. – 29.01.2018

Toblach 01. – 05.02.2018

Vasaloppet 02. – 05.03.2018

toblach2
Vi var 14 stk fra Turrennklubben som reiste fra Stavanger torsdag kl 12.00 og var framme i Cortina ca kl 20.00 om kvelden. Her tar vi inn på ærverdige Hotel de la Poste, midt i sentrum av Cortina, hvor vi blir møtt med en herlig middag.

Fredag starter med busstur til Toblach, hvor de som ønsker kan gå av bussen, og gå de siste 18 km i rennsporet ned til Toblach, mens andre reiser ned til stadion og tester ut ski der. Føret var kjempebra, - 3 og fine løyper av gammel snø. Vi avsluttet med en herlig Lunsj i Hotel Santer som drives av Ole Einar Bjørndalen sine tidligere svigerforeldre.

Vi våknet på lørdag som var renn dag for 50 km klassisk til 7-8 cm nysnø og 0 grader, heldigvis sank temperaturen til -2 frem til startområdet. Løypa var relativ tung med nysnø og stigning på 715 høydemeter de første 35 km for så å avslutte med de siste 15 km nedover til mål.

IMG 0246
Søndag ble det gjennomført 30 km skøyting, for de som hadde krefter til det, mens vi andre fikk en kjempedag i Dolomittene på slalåmski. Her fikk vi renne slalåm i 2400 m høyde i strålende solskinn, det var løyper vi bare kan drømme om med restauranter flere plasser i bakkene, rene påskestemning.

IMG 0261
Mandag ble avsluttet med besøk i Venezia, her kjørte vi taxi båt inne i byen, det ble ingen gondoltur på oss denne gang, men vi avsluttet med en god restaurant, og taxi båt tilbake til flyplassen. En sjelden opplevelse.

Oppsummert så var turen til Toblach mye mer enn bare et skirenn, vi opplevde å bo på et fint hotell, med veldig god mat, fikk gå skirenn, renne slalåm, og oppleve Venezia, et veldig bra opplegg fra PWT. Topp tur som kan anbefales. Hilsen Nils Bøe.